Pagini

luni, octombrie 01, 2012

Taina botezului... scartz

Cum inaintez in varsta, parca devin mai intelept. Adica invat sa-mi tin gura. E greu, dar uneori imi reuseste. Dar cand mi se spune ca "boteaza copilu`, ca asa e bine" imi vine sa o iau pe campuri. Cu copil cu tot. Nimeni nu a reusit (si nu va reusi) sa-mi defineasca binele botezului. De ce e bine? Ca daca moare omu` nebotezat se duce in iad? Iadul a fost inventat de popime ca sa poata manipula prin frica mai usor prostimea. Altceva? Alteva nimic.... Doar ca e bine. E ca si cu facutu` crucii. Nimeni nu stie de ce, doar ca e bine. Bine pentru cine?
Pana la urma s-a dovedit ca-s slab, si am cedat. Chiar daca sunt verde de pe marte.
Ok, ii las sa-l boteze, ca de ajutat nu-l ajuta, dar ce rau poate sa-i faca? Da popa a fost cel mai nesimtit. Dar nesimtit rau de tot. I-am zis nasului sa se ocupe de biserica. Da ` cica  popa a zis ca pe langa taxa si  comisionul personal (nasu` plateste) sa mai faca SI parintii o donatie pentru biserica. Ce le-as mai dona eu niste parastase. intru mantuirea lor. Amin.
Macar iese cu chef. Si un purcelus fript. 
O sa ard in focurile iadului. Asa ca Anna Lesko.
(scuzati nota nervoasa a textului, dar macar am terminat-o erotic)

6 comentarii:

Anonim spunea...

care popa, ca sunt mai multi pe aici, si unii fomisti

Iulian spunea...

Prietene,
Taina Botezului, cum bine ai voit a o numi nu este asa o taina intamplatoare sau inventata de popi, pardon preoti. Ne-am obisnuit sa traim efectul de turma, daca unul a aruncat cu impresia ca popii, iarasi pardon preotii sunt hoti am inghitit galusca, ca dec, asa e la roman , mai simplu si fara prea multa bataie de cap e sa judecam decat sa gandim. Pai ca sa ma rezum, pt cunostina ta personala botezul este o taina, si orice taina nu se poate patrunde decat prin credinta. Nu intru in amanunte teologice ca probabil nu are rostul, dar in cazul in care crezi ca vrei sa te documentezi iti recomand cu toata caldura Biblia si o dogmatica ortodoxa.Ce mi-a atras atentia la articolul tau? Faptul ca multi vorbesc dar nu stiu ce vorbesc, si vazand multi oameni ca tine, se pare ca am rabufnit exact pe tine. Norocul sau ghinionul tau. Ar fi frumos si bine pt tine ca om unic, sa incerci de acum sa si vezi cum e realitatea ca toti avem un scop in viata si asta tine de fiecare ins in parte cum intelege. Poate ca asa intelegi, dar ADEVARUL e numai unul...Cauta si-l vei afla. Cat despre taxe si alte "halea" la preoti cred ca este normal sa fie asa, ca doar sunt oameni familisti si au nevoie sa se intretina (Iti spun personal cunosc cazul unui preot ce nu a luat salariu un an de zile si traieste din mila altora, iar salariu in general este unul...ma abtin de la acel cuvant urat mirositor.)Si iti dau dreptate cu acei popi care au bani si percep taxe imense, insa padure fara uscatura nu exista. Sa nu judecam pe nimeni, doar fiecare pe sine. Multa rabdare!
Cu bine Domnule P(arerea) Mea.
PS: imi fac datoria ca om de a cere iertare daca te-ai simtit ofensat, insa e o parere obiectiva.

Chrislord spunea...

Unu.Am citit Biblia. De prea multe ori. Era o vreme cand am incercat credinta cu degetul. Si apoi, hap,. un dracusor venit din iad mi-a tras o palma. Asta e , nu mai merg in rai.
Botezarea copiilor este o taina. Iar mie nu-mi plac tainele. Asa ca nu-mi plac botezurile.
Crede si nu cerceta tainele.
Iar cine citeste Biblia cu mintea isi da seama care-i faza. Dar nu-i asa, trebuie doar sa simtim.
Cat despre preoti, si ei "este " oameni. Punct.
Cu respect, de pe Marte.

Iulian spunea...

Te salut!
"Crede si nu cerceta" este o sintagma ce apartine Bisericii Catolice inca de pe vremea (tragica) a inchizitiei. Dimpotriva, cum am spus in mesajul anterior, "cauta si vei afla", este important sa crezi dar este la fel de important sa cercetezi, adica sa cunosti ceea ce ai in fatza ta. Si da, Biblia e bine sa fie citita nu cu orice minte, ca uneori e cu anevoie de inteles, insa trebuie si o traire. Sper ca atunci cand ai incercat credinta cu degetul nu te-ai ars, fiindca credinta se traieste. In fine, e prea abrupt sa spui ca nu ajungi in rai, nu cred!!! De ce? Ca nebanuite sunt caile Domnului, numai sa credem...Credinta asta muta si muntii...
Inchei acest mesaj prin ati multumi pentru raspuns.
Cu bine!

Anonim spunea...

@Iulian - esti crestinoretard cu staif

Tot Iulian spunea...

Anonimule!